mandag 3. september 2012

En huslig og høstlig helg..


Da var mandagen i gang, og med den, den første septemberuken i 2012. September kan tegne seg til å bli en innholdsrik måned for vår lille familie.. Ikke bare går jeg 30-årsdagen i møte i midten av måneden, men om ultralydterminen er noe å stole på, er det fult mulig at vår lille familie har vokst fra 2 til 3 innen utgangen av måneden.. ♥ SPENNENDE! 

Helgen gikk (heldigvis) i et rolig tempo, men var innholdsrik på sin måte..
Etter en rimelig hektisk uke var både jeg, lille frøet i magen og pelsdottene glade for å kunne ta det med ro når fredagskvelden senket seg… Bella har funnet ut at en mage som nærmer seg 9 mnd gravid er den perfekte hyllen å ”ligge” på for å få litt ekstra kos fra matmor.. 
Lørdagen ble en urban opplevelse, med et folkeliv uten like på rådhusplassen i sommersolen. 100-års jubileet som norsk militærmakt ble markert med et akrobatisk luftshow og tilhørende øredøvende jetzoom over Aker Brygge. På vei til en koselig lunsjdate med storesøster, havnet jeg midt i menneskemylderet og fikk med meg noen forbipasserende øyeblikk… 
(Foto: Per Løken)

Virket som om arrangementet fenget mange –  men var kanskje ikke helt den bakgrunnsmusikken man kunne håpet på for en skravlende lunsjdate :)

Helgens kulturelle påfyll kom i form av Woody Allens nyeste film.. Vi tok lunsj-desserten ( bestående av fancy mmm sjokolade og Nox & Rox) på rad 4 på Klingberg kino, og humret oss gjennom ”To Rome With Love”. Levert i ekte Allen-stil er denne sjangeren et friskt pust fra den vanlige Hollywood-blockbusteren.
Søndagen startet med mange av mine favoritter:  varme rundstykker, min nye ”craving” chai-latte, og noen runder med ”Race for the galaxy” (et herlig spill for den harde kjernen av strategiske ”brettspill”). Enda morsommere når man griseknuser motstanderen hehehe ;)
LYKKE! 

 En solfylt søndag bød på en etterlengtet tur til Vigelandsparken, 
hvor vi fikk litt familiepåfyll med svigerklanens yngste medlemmer.
Ikke bare bare å introdusere de små til skulpturenes betydning når konkurransen fra ballongdyr, ansiktsmaling og iskrem stod sterkt, men de fikk til slutt klatret litt på statuene, og dagens gjettelek “Hvilken statue er jeg nå?” slo godt an. Jeg blir personlig alltid like imponert over Vigelands kreativitet og øye for detaljer, fra tånegler til ansiktsuttrykk!!
Da denne frøkna var rimelig sliten på øynene ble det en rolig søndagskveld,
 men en liten ettermiddagsdupp i min kjæres fang, før jeg fikk ånden over meg og lagde Mamma-Skaus fantastiske frokostbrød til uken som kommer.. 
Lukten av nybakt brød??? #denfølelsen!

Ønsker alle nære og fjerne en nydelig uke.  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar