mandag 24. september 2012

En Scrapaliscious Hobby!

Etter å ha hjulpet Line-fine med å lage supersøte, hjemmelagde bryllupsinvitasjoner i fjor vår, ble jeg bitt av basillen, og fant ut at jeg skulle prøve meg på en ny hobby: Scrap-korting! Mange sysler jo med scrap-booking, men for meg ligger gleden i å lage hjemmelagde kort til nære og kjære, hvor personligheter og assosiasjoner får et kreativt utløp...

I juni hadde mamma bursdag, og har tidligere hintet om at hun gjerne kunne tenkt seg å kjøpe kort av meg, for å kunne gi videre.. Jeg føler ikke at jeg er akkurat DER hvor det føles naturlig å ta seg betalt for kortene - jeg er jo tross alt på nybegynnerstadiet, men fant ut at jeg skulle lage 10 ulike kort som en del av bursdagspresangen hennes... De falt heldigvis i GOD smak (tydeligvis så god at hun ikke har lyst til å gi de fra seg videre ♥) og her er en liten smakebit på resultatet:
For meg blir slike stunder og en slik hobby nesten som meditasjon - det får meg til å roe ned i en ellers travel hverdag, da det tar cirka 1 time å lage et kort.. Og hvert kort jeg lager blir jo veldig personlig rettet mot den som skal motta det, så jeg føler også et "nærvær" til den personen mens kortet lages, da jeg har rikelig med tid til å mimre over gamle minner og delte opplevelser opp gjennom tidene :)  
Og ikke minst - det er jo så GØY å leke seg med farger, mønster, pynt og utforming - en skikkelig treningsøkt for den høyre hjernehalvdelen og kreativiteten!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar